Piet-en-Ge naar Rome

In de Pod

Ja, ik heb vandaag een rustdag maar heb toch maar een klein stukje gechreven.

Vanochtend regende het toen ik wakker werd. Eigenlijk had ik het niet in de gaten omdat ik langs een kletterende beek sta met mijn tent. De hele nacht hoor je water lopen. Je moet er bijna zelf van wateren.

Maar toen ik vanochtend eens naar buiten keek was het wel duidelijk. Geen rustdag zoals ik eigenlijk in gedachte had. Lekker in het zonnetje rustig ontbijten en een beetje lezen, de was doen en buiten drogen. Het wordt voorlopig ook niet droog. Verder rijden dan maar? Nee ik zag dat ze van die mooie houten huisjes verhuurde hier op de camping. Een Pod noemen ze dat. Dus ik heb er eentje gehuurd voor een nacht. Ik mocht er pas om 1100uur in van de uiterst onvriendelijke campinghoudster. Er stonden er minstens 8 leeg maar stel je voor dat ik een paar uur meer zou kunnen genieten van een droog onderkomen. Nee, ga nog maar even twee uur buiten in de regen staan wachten. Het was ook nog een Nederlandse die hier in Luxemburg een camping wilt runnen. Ik heb toen maar ontbeten in de afwasruimte en mijn spullen vast ingepakt.

Ondertussen ben ik verhuisd en zit ik in mijn hobbit hol en voel me net Frodo. Leuk hutje en ik kan tenminste net rechtop staan. Ik heb de was gedaan en binnen opgehangen. Er staat zelfs een kacheltje in en die heb ik maar aangezet om de was te drogen. Kamperen is leuk maar bij regen in zo'n klein tentje waar alleen op je rechter of linkerzijde kunt liggen en niet eens rechtop kunt zitten voel je je net een wentelteef en is een dag toch wel verdomd lang. Maar ik ben er dus uit .De tent staat er nog wel en wacht op een half uurtje zon zodat ik die voor de verandering eens droog kan inpakken.

Verder heb ik geen plannen vandaag behalve een beetje lezen en vanavond een lekkere schnitzel scoren of toch weer een forel aan de haak slaan.

Foto's op deze site zetten is een probleem. Duurt een eeuwigheid. Dus als je wat meer foto's wilt zien kun je het beste op mijn Facebookpagina kijken.

Ik heb inmiddels begrepen dat er voor mij wordt gebeden. Dank je wel schoonzus,schoondochter en zwager En misschien nog wel anderen. Wel graag ook om een beetje zon vragen.

Reacties

Reacties

Piet

Gé ik zie dat je ook nog op mij hebt gerekend want mijn Podje staat er naast. Toch proef ik in je verhalen dat je ondanks alle tegen vallers je toch aan het genieten bent.
Het schrijven zit jou toch in het bloed want je zegt dat je geen stukje gaat schrijven maar je doet het toch, dat is precies zoals ik je ken toen we samen waren. Geniet van je rustdag en trek morgen weer verder ik hoop op een beetje zon voor jou ik zal Ina vragen een schiet gebedje te doen dat zij ook toen we samen op fietsten.

Inge en Johan

Helemaal eens met Pierre. Je bent een echte schrijver. Zo eentje die, als je het leest het voor je ziet gebeuren. Blijven doen man, super tof :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!