Piet-en-Ge naar Rome

Het campingleven

Op de eerste camping In Ulvenhout aangekomen moesten we natuurlijk onze tentjes opzetten. We hadden dat thuis even geprobeerd maar als je daar staat met vier tassen met spullen is het toch even zoeken. Binnen in paar minuten ligt de inhoud van alle tassen verspreid over de de grond. Ondanks wat tegenwerking van de wind die je tent probeert weg te blazen lukt het uiteindelijk toch om de tent op te zetten en in te richten. Piet dacht handig te zijn met een pompje op batterijen. Daar kwam die s'nachts achter dat zo'n pompje niet veel kracht heeft en je dan al snel met heupen en schouders op de grond ligt. Nu blaast hij zijn bedje net als ik met de mond op. Wij hebben nog lucht genoeg over na een dag fietsen :)

Ja en dan slapen in de tent. Het was alweer wat jaartjes geleden dat ik in een pubtentje geslapen had. En dat is weer even wennen hoor! Je kunt je kont niet keren in zo'n piep klein tentje. Je kleren en rotzooi liggen overal en wat je nodig hebt kun je niet vinden. Maar goed de kwaliteit van de matrasjes is gelukkig wel wat beter dan jaren geleden. Ik kwam redelijk uitgerust de tent uit. De benen deden wel een beetjes pijn maar dat was denk ik van het fietsen die dag ervoor.

S'ochtens doe je de tent weer open en ondanks geen regen druppelt het vocht naar binnen in je gezicht. En dan de boel weer opbreken. Waar zat ook al weer wat in. Nou probeer het maar niet zo netjes als thuis in te pakken dat gaat niet lukken. Gewoon maar vullen die tassen en zien hoe het uitkomt.

Goed dat was even de herbeleving van het campingleven maar we wennen er wel weer aan na een paar dagen of weken.