Piet-en-Ge naar Rome

Natte boel

Vanochtend vertrokken vanaf de camping in Hamoir.

Ik heb vannacht toch wel mijn pod, het hobbit hol gemist want het ging vannacht weer behoorlijk te keer. Stevige regenbuien bleven maar voorbij trekken.Het was tijdens inpakken en ontbijt gelukkig nog even droog. Maar de tent was uiteraard kletsnat.

Het was verder ook geen fraaie dag vandaag. Regen, miezel, koud en af en toe een straal zon. Totaal 96 km en 1260 hm gereden.Het was constant aan en uit doen van regenkleding. Met de regenkleding aan en even een droge periode krijg je het bergop rijden snel te warm. Ook dit stuk van de route was niet erg interresant. Ik heb me opnieuw verwonderd over de Belgische wegen. Een lappendeken van aan elkaar gebreide stukjes oud en nieuw asfalt met of zonder kiezel deklaag en dit dat doorspekt met groeven, gaten en putten. Het was vooral met afdalen bij het natte wegdek weer goed oppassen. En dan de dorpen en steden in dit stuk Wallonie. Een allegaartje van huizen. Van nagebouwde kastelen, luxe villa's, gerestaureerde huizen, krotten naar bijna onbewoonbare huizen. Niet vreemd zou je denken dat heb je overal. Maar hier presteren ze het zo door elkaar te mixen dat van enige eenheid en op elkaar afgestelde bouwstijl absoluut geen sprake is.

Uiteindelijk reed ik dit stiuk lelijk België uit richting Maastricht en kwam nog langs het oude NATO hoofdkwartier dat daar in de grotten verscholen lag. Ik was daar vroeger weleens een paar keer binnen geweest. Dat ging toen niet zomaar als je daar niet werkte. Zonder veiligheidsverklaring kwam je niet binnen.

Nog even langs het vrijthof in Maastricht gereden maar geen André Rieu vandaag; ik ben een maand te vroeg. Toen maar doorgereden naar Valkenburg. Ik sta nu op een camping Schin op Geul onderaan de Keutenberg.Het was net weer een periode van even goed weer en ik dacht laat ik toch maar weer de tent opzetten. De tent stond en ik sta onder douche en het begint weer te hozen. Ja je wordt er niet vrolijk van ; je kunt nog geen 5 minuten droog buiten zitten. Ik ben maar een uitgebreid menu gaan eten in een restaurant. Heb ik net afgerekend en wil ik weg gaan begint het weer enorm te hozen. Dan nog maar een kop koffie.

Het is hier erg rustig zowel in de restaurants als op de camping. Maar wat wil je met zo'n pokken weer. Alleen de die-hards zitten nu nog in hun caravannetje op de camping. Dat zijn toch overwegend de ouderen. Zeg maar de 60 plusser. Die laten zich niet afschrikken door een buitje en zijn ook de groep mensen die voor een belangrijk deel zorgen dat de toeristen economie blijft draaien. Zij zijn verantwoordelijk voor de goede omzet in campers en luxe caravans en zorgen voor volgeboekte hotels en restaurants. Maar ze zijn ook sportief want zij wandelen en fietsen hele dagen terwijl de jongelui tegenwoordig zich liever laten zien op een festival of in een bar. Ja de ouderen zijn toch nog wel ergens goed voor.

Morgen wordt weer zo'n dag heb ik begrepen dus ik stel mijn plan maar bij. Ik zou nog langs Eindoven gaan bij mijn dochter maar dat kwam niet uit. Nu fiets ik terug via Venlo. Afhankelijk van het weer blijf misschien nog ergens een dag hangen.

Reacties

Reacties

José

Ja vervelend zo veel regen! En dat blijft nog wel een tijdje doorgaan! En over een week is het alweer de langste dag.....dan begint de ' zomer van 2016 '. Ik verwacht er niet veel van
Misschien moet je maar gewoon naar Ede fietsen!

Kees en Mia

Je hebt ook wel alle pech van de wereld dit jaar met het weer. Misschien volgend jaar een andere maand uitkiezen om te fietsen. Ben benieuwd waar je morgen terecht komt!

Johan C.

...ik ben vaak mister positivo... OK hier gaat ie maat : Elk nadeel hep zun voordeel [zo sprak een beroemd Johan C.]... 2 zekerheden heb je : [1] alle komende dagen is er regen [je kunt je er op instellen] [2] de temperatuur is in elk geval rond 16-18 gr dus niet heel erg koud..... OK, het is wel echt zoeken naar iets positiefs maar dat kom jij toch onderweg vast wel wel weer iets verrassends/leuks tegen, dat hoop ik dan toch want het weer is in elk geval NIET je vrind deze dagen :)

Piet

Je hebt de eerste week veel geluk gehad door tussen alle donder buien door te fietsen maar nu schijn je je geluk te hebben op gebruikt. Ik hoop dat je toch nog kunt genieten van het ultime fietsen en blijven o een redelijke dag zodat je nog van een rustdag kunt genieten.
Groeten van je maatje.

Bas

Ik hoop dat je toch van je vrijheid en de mooie trip aan t genieten bent. Je h
ebt in ieder geval goed de waterdichtheid van je tassen, regenkleding en tent kunnen testen;) succes en veel plezier nog deze laatste dagen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!