Piet-en-Ge naar Rome

Back to luxery

Ik ben net thuis gekomen en dat is natuurlijk weer even wennen. Na 12 dagen back to basic is het nu weer allemaal erg luxe. Ik doe de deur van mijn ijskast open en pak er een lekker koud biertje uit. Die had ik niet in mijn tentje. Ik ga zitten op een normale stoel en heb een tafel voor me waar ik mijn bord met eten op kan zetten. Dat stond de afgelopen tijd op de grond in het natte gras. Wil ik een kopje koffie dus ik op het knopje van de automaat. Geen water meekoken op een gamel brandertje. Regent het kan ik hier normaal lopen en zitten in de kamer. Terwijl ik dit schrijf komt het weer met bakken de hemel uit maar nu zit ik lekker binnen. In mijn tentje van 2 m3 kon ik alleen liggen en omdraaien was al lastig. Zo kan ik nog wel even door gaan. Wat ik maar wil zeggen wat hebben we het toch goed in ons normale leventje. En dat is nu net een van de dingen waar je achter komt bij zo'n fietsvakantie als afgelopen dagen. Wat heb je er van geleerd zullen sommige zich afvragen. Nou dat zijn zeker de volgende zaken:

- je kunt goed langer tijd zonder luxe. Mijn hele bezit zat in een paar tassen en mijn leefruimte in de tent was beperkt tot 2 m3. Je hebt niet veel nodig om te kunnen overleven.

- Krant en tv zijn niet belangrijk. Ik heb ze geen seconde gemist. Even geen wereldrampen, terroristische aanslagen, economische crisis, vluchtelingen problemen , eurocrisis, natuurrampen e.d. Tegenwoordig willen we deze zaken van seconde tot seconde kunnen volgen. Vroeger gebeurde deze zaken net zo goed maar wisten we het niet.

- Ik kan goed tegen lange tijd alleen zijn. Ik begin niet tegen mezelf te praten. Met zijn tweeën is natuurlijk een stuk gezelliger.

- Het is wel fijn een doel te hebben waar je naar toe wilt . Zoals Santiago of Rome. Een rondreis is wat dat betreft toch minder uitdagend.

- Ook praktische zaken heb ik geleerd zoals wat je wel en niet moet meenemen. Uiteindelijk heb ik ook nu toch nog teveel meegenomen.

Maar waarom begin je aan zo'n reis? De fysieke uitdaging, de back to basic uitdaging. Ook het reizen zelf uiteraard over een mooie route met prachtige natuur en soms ook interessante dorpen en steden. En lekker los van de normale dagelijkse beslommeringen, even uit de sleur en lekker met jezelf bezig. Vooral tijdens de uren op de fiets kun je goed nadenken, een eind weg fantaseren en je verwonderen over alles wat je ziet onderweg. Sommige van die zaken zet ik dan om in een verhaaltje.

Natuurlijk je maak leuke en vervelende dingen onderweg mee. Maar dat zijn geen tegenslagen maar uitda. gingen en avontuur.

Tenslotte vandaag vanuit Velden naar huis gereden en nog even bij Theo (broer van José) op de koffie geweest. Hij wou me eerst niet binnen laten want hij laat geen vreemden binnen. Hij zag mij en mijn fiets niet en pas toen ik rondjes door zijn tuin begon te rennen ging het slot van de deur. Ook daar stond het bier oud te worden dus heb ik de voorraad maar met eentje verminderd. Het was tenslotte nog maar 55 km naar Ede. Toen ik weer in de buurt van Ede was kwam ik onderweg een WVEde toerder tegen. Dick dacht zeker dat ik aansloot maar dat heb ik maar niet geprobeerd. Eerst even afladen thuis dan gaat dat weer. Maar dat zal toch niet voor het weekend zijn voordat ik weer op de fiets stap. De volgende reis? In ieder geval staat op de planning de reis naar Rome een keer afmaken samen met Piet.

Ik zet er morgen nog een aantal ontbrekende foto's op.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op mijn verhalen en tot de volgende reis.

Reacties

Reacties

Dick

Leuk om je verhalen zo te lezen. Inderdaad kunnen we makkelijk met minder, maar gunnen we ons alleen die luxe in de vakantie. Mooi dat je weer veilig en droog thuis bent.

Will Verstraate

Nou Ge je bent eindelijk weer thuis in een wat luxere omgeving. Geniet er van.

Inge en Johan Coenen

Welkom thuis man en DANK voor de SUPER LEUKE verhalen weer!!!

Kees en Mia

Goed dat je veilig en gezond weer thuis bent. Je hebt er weer een prachtig verhaal van gemaakt. Groetjes van ons en tot ziens.

Jac en Lia

Inderdaad Gé fijn dat je gezond en wel terug bent in Ede.
Wij verheugen ons ook op de volgende reis met je mooie verhalen. Tot gauw!!!!

Maarten

Ik heb je verhalen weer met heel veel plezier gelezen Gé!

Bas

Bedankt voor je leuke verhalen pap en het delen van je nuttige levenslessen. Fijn te weten dat ik je weer gewoon via facetime op je gemakkelijke stoel naast mam kan vinden:)

Piet

Welkom thuis, je bent weer veel ervaringen rijker. En dat van de reis naar Rome afmaken staat. Jammer dat het verlopig weer over is met je spannende verhalen. Ik zie je volgende week wel een keer. Groeten.

Ruud van Roekel

Welkom terug Gé, leuk om je ervaringen zo gelezen te hebben!

Rinus

Welkom thuis Ge genoten van je verhalen,wat ik mooi vond dat je schrijf lekker fietsen en zien hoe mooi het is als je uit de dagelijkse gang van zaken weg bent

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!