Piet-en-Ge naar Rome

België

Dieven die belgen!

Nou ja niet de mensen maar de vogels. We hadden net lekker gegeten en de boel opgeruimd. Kaas en vlees en brood in de verpakking klaar gezet voor de volgende ochtend en een beetje afgedekt. Toen lekker een belgisch biertje gaan drinken. Toen we terug kwamen bij de tent lag de verpakking van de kaas op de grond en de gaten zaten in de verpakking van het brood. Kaas nergens te bekennen. Duidelijk gejat door een paar brutale vogels. Dat werd dus een onbijt waar we ons de kaas van het brood hadden laten eten.

Belgisch landschap.

Ik wist dat ze slechte wegen in belgie hebben. Ze hebben zowaar ook fietspadden die vaak ook nog verplicht zijn. Slecht, erg slecht: kuilen, gaten beton over betonen los grind er op. Je fiets en bagage rammelt alle kanten op. Tot nu toe is er een tas al diverse malen afgedonderd. Met veel moeite krijg ik die er die weer op. De klemmetjes van de bevestiging springen gewoon open door het gerammel. Nu gisteren heb ik er wat op gevonden. Van een waslijn die nog ergens in de struiken lag heb ik, o nee eigenlijk Piet met zijn multitool na een half uur zagen, een stukje afgehaald. Die waslijn met een koperen kern is zo sterk dat je daar wel een olifant aan kunt hangen. Goed daar heb ik nu mijn tas extra mee beveiligd.

Behalve slechte wegen en fietspaden hebben ze in belgie ook erg veel kanalen. Wij hebben eindeloos gereden op zogenaamde jaagpaden tegen de wind in langs de kanalen. Ja we hebben de muur van Geradsbergen ook nog gezien en gereden. Dat is toch wat anders als op de tv. Hij is verdomd lang en alleen maar kasseien. Dus rammelen maar met je bagage. Gelukkig voor ons gingen we de moeilijke kant af. Ondertussen is mijn kont gaar van al dat gerammel op die paden en wegen en uiteraard van de lange zit. Negen uur per dag is blijkbaar teveel voor je zitvlees.

Reacties

Reacties

Johan en Inge

Petje af mannen. Die dag afstanden riep ik nog vrijdagavond. .....is dat niet wat veel?......bikkels zijn jullie en hele MOOIE verhalen
Heerlijk te lezen. Kijk werd uit naar morgenavond! !! Succes en groetjes uit Noord Italië (morgen 70km op de planning hahaha met de racer zonder tassen......ook zwaar na vanavond anderhalve fles Prosecco. :)

José

Fijn om jullie eerste echte belevingsverhalen te lezen!
Het zijn ook echt erg veel km. op een dag en het weer werkt ook niet echt mee. Maar dat gaat beslist beter worden! Morgen rustdag? Geniet er maar van!
En daarna weer vrolijk verder fietsen. Heel veel plezier nog. En ik verheug me al op de volgende verhalen....

Kees en Mia

Zo zo Gé en Piet, het valt dus een beetje tegen als ik de berichtjes lees. Maar na de eerste dagen overleeft te hebben raak je denk ik in het ritme en dan gaat het beter! Hopelijk genieten jullie er voldoende van zodat er straks prachtige verhalen komen bij de foto's! Groetjes en geniet!

Ina

Hoi stoere mannen. Leuk om jullie verhalen te lezen. Beslist niet saai. Volgende keer een stalen ton meenemen om je kostbare eten te beschermen tegen welk gedierte dan ook.
Vindingrijk wat die waslijn betreft.Gratis belgische massage op de fiets, daar knap je van op! Morgen even rust, welverdiend.
Trots op jullie. Ga zo door. Welterusten

Tonio

Nou Mannen,
goed te lezen dat jullie de 1e dagen met wat aanloopproblemen goed zijn doorgekomen. Hoop dat jullie verdere reis geplaveid is met strak asfalt. Beter voor je zitvlees.. Ik blijf volgen. Gr. Tonio

willem

Denk maar zo als je door Belgie heen bent dat de wegen wellicht beter worden. Leuk om jullie verhalen te lezen. Tegenover slechte wegen staat natuurlijk wel dat de Belgen een heerlijke biertje kunnen tappen. Zo te lezen spugen jullie daar niet in. Misschien jullie bidons er mee vullen!!

theo van zeeland

Leuk mannen! wat een idee. Ik wil al jaren naar SANTIAGO maar het zal er wel nooit van komen. In elk geval ben ik zeer geinterresseerd in jullie wedervaren en blijf jullie graag volgen. Toch knap om de afstand in 1 maand af te willen leggen.
Veel sterkte! Theo

Tom

Goed zo mannen, lekker fietsen, stoer tegen de wind in en er achter komen dat je niet meer de jonge god van 25 bent. Mooie verhalen, Franse vogels schijnen helemaal niet te vertrouwen. Succes et bon voyage.

Imke

Leuk jullie verhalen te lezen
Valt niet mee af en toe tentje opzetten Belgische dieven en slechte fietspaden ???? er zullen nog heel wat meer volgen
Geweldige fietsreis geniet ervan en veel fietsplezier ????????
En niet teveel Belgische biertjes ???????? slaat in je benen
Groetjes Ine en nico

Esther

Leuk om mee te reizen! Ik doe het jullie niet na, al die km fietsen. Heel veel succes en op naar de volgende verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!