Piet-en-Ge naar Rome

Eindelijk in Frankrijk

Franse dorpen

We zijn in Frankrijk en begonnen aan de eindeloze wegen en lege dorpen. Van die dorpen met dichte huizen , geen mens te zien en zeker geen eetgelegenheid of winkel. Je vraag je af waar die mensen eten en inkopen doen. Voor ons kwam dat niet zo best uit. Onze geplande lunch rond 1300 uur werd uiteindelijk rond 1530 toen we eindelijk weer eens door een stad van enige omvang kwamen. De dag ervoor toen we nog in Belgie waren en een bakkerij zochten kwamen we er ook al slecht vanaf. Bakker?? Nee meneer die hebben wij hier niet. Maar wel een broodautomaat. Weet je wel zo'n automaat waar je in Nederland de kroketten uittrekt. Later hebben we nog veel meer van die dingen gezien. Toch wel handig als je honger hebt en alles is gesloten. Maar helaas zover zijn ze nog niet in Frankrijk.

Rustdag

Na 4 dagen van fietsen werd het voor ons lichaam toch tijd om een moment van rust te nemen. Al lijkt een tocht van 140 km voor een doorsnee toerder niet zo bijzonder dan moet ik ze toch even iets vertellen. Normaal rijd ik op mijn wielrenfiets van ongeveer 7 kg in ongeveer 4 tot 5 uur een afsrand van 120 -130 km. Maar met een trekkersfiets en bagage van totaal 38 tot 39 kg is ander koek. Zeker met wind tegen want je vangt met 4 grote tassen en stuurtas veel meer wind. Dus 4 dagen zo'n 9 uur onderweg ben je toe aan een beetje rust. Ook moeten er kleren worden gewassen en verhalen via wifi op onze blog worden gezet.

Dus gisteren op zoek naar een goede camping voor een extra dag om te wassen en wifi. We zitten in Pierrefonds een toerischtisch plaatsje met een gweldig mooi kasteel. Chateau Pierre, zeg maar Piet zijn huis in zijn vorige leven. We moesten er wel 13 km voor omrijden want er was geen camping dichterbij Cambrai waar we wilden overnachten.

Slaande ruzie!

Nee niet Piet en ik maar Piet met een fransman. Nou ja bijna dan. Het gebeurde op een fietspad bij een inhaalmanouvre .Piet belde netjes wel 3 keer en begon te passeren. Op het moment dat Piet langs hem reed gooide hij opeens het stuur naar links en botste tegen Piet aan. Met veel moeite kon hij de fiets overeind houden. Er onstond een flinke discussie met de fransman maar uiteraard begrepen we elkaar niet. Toen toch maar weer opgestapt en boos weggereden. En toen zei Piet nog dat hij hem eigenlijk voor zijn bek had willen slaan.Hij hield zich natuurlijk in want er stond nog en francaise bij die er niets mee te maken had.

Kees en Mia

Nou jongens, chapeau voor jullie. Mooie verhalen en jullie gaan het zeker halen. Leuk om jullie verhaaltjes te lezen. Groetjesssss!

Johan en Inge

WAT EEN GEWELDIGE BELEVENISSEN, in hoofdletters mannen, wat een verhaal, van de dichtgeplakte plaatsjes tot de broodautomaat. Zet hem op in La Douce France [ofzoiets].....Groetjes van ons

Johan en Inge

oh ja, vraagje: Zijn jullie op de weg naar Compiegne nog door dat mooie bos gereden? uhhhh, dat heet geloof ik '.....Bos van Wallers.....' ;)

José

Dat ziet er gezellig uit op de foto. Wasje hangt te drogen aan de lijn, twee stoeltjes staan klaar. De tentjes staan er trouwens ook goed bij. Lekker zo'n rustdag in een mooi plaatje. En dan morgen maar weer verder fietsen! Succes mannen!!!

Will en Peter.

Sorry voor de wat late reactie op jullie berichten.
Wij hebben jullie ervaringen gelezen. Petje af hoor voor jullie onderneming. Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken onderweg. Dat moet een geweldige belevenis voor jullie zijn.
Wij kijken uit naar de volgende verhalen over jullie verdere tocht.
Toi toi toi mannen er is nog een lange weg te gaan.
Maar jullie gaan het halen.

Bas

Leuk jullie zo te kunnen volgen. Volgende keer mogen er wel wat meer fotos bij hoor;) Succes en hoop dat wind gaat liggen of 180graden draait en jullie een beetje helpt! Bas

willem

Petje af voor jullie, kan mij voorstellen dat het zwaar is met al die bagage.

robert degenhart

Tot nu toe nog niet de tijd gehad om de verhalen te lezen. Vanwege motregen geen rondje IJsvereniging; dus tijd om te lezen.
Mooi te zien dat jullie goed op weg zijn en alles tegenkomen wat je niet had kunnen verwachten. De eerste ruzie was te verwachten; Franzen zijn soms wat kort aangelijnd.
Net even op google gekeken; toch al rond de 500 km!

rien

Julie zijn al best ver, ondanks de tegenwind en slechte fietspaden. Ook zie je onderweg veel meer dan met een auto en je hebt ook veel sneller kontakt met de plaatselijke bevolking, he piet.

Wilko en Ciska

Nog maar een paar dagen onderweg en nu al mooie verhalen! Ga zo door. We blijven jullie volgen.

Tonio

Goed verhaal. die ruzie zie ik voor me!! ha ha.

Jac en Lia

Super leuk dat we zo vanuit de luie stoel met jullie kunnen meegenieten. Wij kijken uit naar nieuwe avonturen????

Henk en Yvonne Schoonderbeek

Hallo mannen,

Erg leuk om jullie tocht via het reisverslag van jullie te volgen. Heel veel succes Toi toi toi!!!!!!!!!!!!!!

Henk en Yvonne

Dick Elijzen

Leuk om jullie zo te volgen, succes komende tijd.
Gé en Piet hou die fase 2 ook vast als jullie weer met ons meefietsen!!