Piet-en-Ge naar Rome

WIND

Wind

Kan mischien iemand de windknop omzetten? Graag 180 graden draaien.

Wat heb ik een hekel aan wind. Als je dan de hele dag op de fiets zit ga je daar over nadenken hoe dat komt. Wind is iets dat je niet ziet. Dus wat is het eigenlijk? Luchtmoluculen die tegen je aan duwen? Wat ik wel zie zijn grote windmolens die ronddraaien en natuurlijk de verkeerde kant op. Tenminste voor ons dan. Gras, stuiken en bomen die bewegen en rotzooi die in je gezicht wordt geblazen. En tenslotte geruis, de hele dag ruis in je oren zodat je niet eens een normaal gesprek met je fietsmaatje kunt voeren. En natuurlijk ga je als het waait achter elkaar fietsen ; is wel zo efficient maar niet zo sociaal. Geef mij maar heuvels, bergen dan zie tenminste waar je mee bezig bent. Je moet je ook behoorlijk inspannen maar daar krijg je iets voor terug namelijk hoogte. Je hebt dan gweldige uitzichten en je kunt daarna lekker ontspannen en met een bloedgang de berg afracen. Maar wind ? Nee daar krijg je helemaal niets voor terug ;je gaat er alleen maar langzaam door en wordt er erg moe van. Nou ja ik dan Piet vindt het blijkbaar wel lekker maar die komt ook uit Zeeland.

Je begrijpt het al we hebben vandaag weer veel wind gehad. Daarnaast heeft het de hele dag geregend dus we hebben onze regenkleding kunnen uitproberen. Nou die voldoet redelijk. Het ziet wel niet uit die lompe regenoverschoenen en korte regenbroek. Die chinees waar we vanmiddag hebben gegeten keek even raar op toen we als verzopen katten binnen kwamen. Een aardig mannetje alleen heeft die ons wel afgezet met zijn chineese biertjes. Ik dacht dat alles uit china goedkoop was. Nou chinees bier in frankrijk niet dus! We hebben er maar twee gedronken , was ook erg licht bier volgens de chinees, dus geen last gehad van een afterdinnerbikedip.

Reacties

Reacties

Kees en Mia

Nou jongens, wij hebben met jullie te doen hoor! Vandaag en eigenlijk de hele week bij ons ook veel wind met een beetje regen. Maar er komtbeter weer en hopelijk voor jullie ook. Sterkte ermee!

Imke Makatita

Nou hopen dat de wind gaat liggen en ja idd ge ook ik heb een hekel aan wind
Ook hier de gehele dag regen en wind maar goed dat ik moest werken
Veel succes morgen
Fit en uitgerust op na een hotelovernachting

Inge en Johan

MOOOOIIIIIIII, vooral ook jullie beider kant van het verhaal. Of zoals wij bij de WVE altijd zeggen: '...een verhaal kent altijd veel kanten......'. Leuk jongens blijven doen zo.....GAROETUUUU

willem

Valt wel op dat jullie overal bier drinken! Ook al bij de lunch. Zo gezellig hebben wij het niet bij onze tochtjes, dan is het alleen maar koffie. Trouwens hier was het ook weer pet weer. Hele weekend niet gefietst pffffff

Will en Peter

Hallo mannen.
Ik heb net jullie 2 nieuwe verhalen zitten lezen en ik kan alleen maar zeggen petje af voor jullie. Ik ben ook een Zeeuwse maar heb een bloed hekel aan regen. Dit weekend wordt het beter dus voor jullie te hopen dat de voorspellingen uitkomen.
Ik heb weer genoten van jullie verhalen.

Henny Malipaard

Laat je humeur niet bederven door wind en regen: geniet van al het andere wat er te zien is en wat je meemaakt terwijl je je grote hobby kan uitoefenen. Ik ben jaloers op jullie. En ... Na regen komt ... Have Fun!!!

José

Ik heb vanmiddag even met jullie 'meegefietst'. Geen wind, geen regen, wel wat geklommen maar bij afdalen hoefde ik gelukkig niet de hele tijd te remmen! Het was plezierig op mijn spinningfietsje! Maar jullie hebben wel een veel beter uitzicht!!! En het weer kan alleen maar beter worden.
Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!