Piet-en-Ge naar Rome

Maandag 1Juni

Maandag1 Juni 139 km

Vanmorgen bij het opstaan scheen de zon, de temperatuur kon wel wat hoger maar het is droog. Bij het ontbijt opstaand er wat commotie want er zijn nog twee stukjes stokbrood en twee croissants. Gé zegt en dat voor 8,50 euro p/p. Nadat Gé zich kwaad heeft gemaakt gaat de jongen nog wat bakken maar dat is natuurlijk te laat. We doen het maar met wat toast en cakejes. We beginnen met een stevige klim van zo een 3 km en dat met koude spieren is geen plezier. Daarna gaat het goed golvend terrein met zo nu en dan wat stevige klim en wat meevaller er staat een gentle briesje van 2a3m p/sec wat van middag aanwakkerde naar 4a5m p/sec. In Chartres hebben we een stop gemaakt. Toen de route niet langs de beroemde Kathedraal ging zei Gé dan maken we een ommetje. Ja, die kerk ligt op een bult en wel een straatje met+/- 15%. Toen ik naar boven aan het harken was keken vele toeristen verbaasd, wat moet hij hier op de fiets. Een stempel ge haalde in de Kathedraal en daarna geluncht. Toen we verder gingen kwamen we op mijn terrein heuvelig en de wind tegen, stampen op de grote plaat. In Chateaudun hebben we een camping gevonden voor 6,15 euro wat wil je nog meer. Het is een heerlijke rustige avond alleen misen we ons biertje maar om naar het centrum te fietsen hebben we geen zin in. Vandaag wel weer 886hm.

Inge en Johan

....toch nog het verhaal van de wind gehad vandaag...pfff....gelukkig, was al bang dat ie tot rust was gekomen.....@TOPPERTJES!!!

Ina

Hoi mannen,
Dacht je het luxe te hebben, krijg je zoweinig te eten. Hoe moet je nu hier op fietsen en dan de moed om een ommetje naar boven te maken om in de kerk een stempeltje te halen. Zo! 1 week zit er op. nu nog maar 3. Veel sterkte en zegen .

Peter en Will

Hallo mannen.
Na een goede nachtrust en een wat karig ontbijt toch de moed weer bij elkaar geschraapt om weer verder te gaan.
Petje af hoor. Nog 3 weken en de tocht zit er op.
We mogen hopen dat jullie het betere weer tegemoed gaan want dat hebben jullie toch wel verdiend na zoveel wind en regen.
Petje af mannen.Wij gaan uitkijken naar jullie volgende verhalen.
Heel veel succes en sterkte toegewenst voor jullie reis voor morgen

robert degenhart

Mannen, ik leef met jullie mee! Mooie verhalen en wijze lessen. Ben benieuwd naar fase 3.

Ina

Hoe bedoelen jullie dat, maandag 1 mei. Gaat het wel goed met jullie? Fietsen jullie meer dan dat je te eten krijgt? Hoe is het met het noodrantsoen, wordt dat meegesleept of ook opgegeten. Hup zet hem op, DAPPERE MANNEN!!!!!!!!!!!!!

Elly Poell

Hallo Ge, ik lees geregeld je berichtjes, erg leuk maar wel zwaar zo af en toe. Ik blijf jullie volgen en vol houden !, dikke knuffel en groetjes, ook aan Piet, Mams