Piet-en-Ge naar Rome

Vrijdag. 5 Juni

Vrijdag 5 Juni. 118km. 1096hm

Ook van daag belooft het weer een hete dag te worden. We vertrekken voorspoedig maar het is het zelfde als gisteren alleen maar op en af. We hebben geluncht in Aubeterre-sur-Dronne, het was al over tweeën voor wij daar waren. In het eerste restaurant werden we geweerd, te laat maar werden wel door verwezen naar taveerne. Deze wordt gerund door een Nederlandse. We nemen het menu du jour wat veel ne heerlijk is. Daarna maar weer door in de hitte. Er zijn weinig campings in de buurt maar in het boekje staat een pelgrims adres. Als we daar om zes uur aan komen blijkt hij gesloten te zijn. Een jong stel heeft een maand geleden gekocht maar is nog druk bezig te renoveren. Een week geleden zijn er 5 Nederlanders langs geweest en toen hebben ze gezegd voor een nacht kan wel. Toen hebben deze mannen er een rotzooi van gemaakt dus zij wilde dit niet meer maar hij haalde haar over om het toch maar te doen. Hij met eerst de douche aan de gang krijgen maar als we vragen of hij ook bier heeft brengt hij tegelijk vier biertjes en een fles cola. Hij blijkt zelf een wielrenner te zijn en is dol enthousiast. Het enige minuutje is dat er alleen koud water is. Later brengt hij op zijn quad met zijn zoontje nog een fles water en twee ROSE biertjes. We besluiten te eten wat we nog hebben en morgen voor ontbijt een nood rantsoen aan te spreken. Nauw dat eten wat wij nog hebben heeft erg van warmte geleden de boter kunnen wij met een lepel op ons brood gieten en de brie is ook smeerkaas geworden. Maar voor de rest is het erg rustig we hebben dan ook een hele camping voor ons zelf. En morgen zien we wel weer.

Jan uit Beekerke

Leuke belevenissen op weg naar de Pyreneeën. Gelukkig nu weinig last van windmoleculen. Buon camino!

Will en Peter

Toch maar goed dat er mensen zijn die jullie van een hapje hebben willen voorzien.
En dan met name de lekkere koude biertjes.
Succes met het vervolg van jullie avontuurlijke reis