Piet-en-Ge naar Rome

Verhalen

Waarom verhalen?

Natuurlijk om jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen maar ook voor ons zelf. Het is een soort dagboek van de dingen die je meemaakt. Je herinnert jezelf alles veel beter als je bij de nodige foto's ook nog een verhaal hebt.

Maar verhalen schrijven voor op een blog is best nog wel een arbeidsintensieve bezigheid. Naar een lange en vermoeiende dag verhalen schrijven op een tablet vind ik en crime zeker als je er ook nog geen spellingscontrole op hebt staan. Een onhandig ding waar je toetsenbord in de weg zit en de copy/page functie een heel gedoe is. En dan moet je ook nog nadenken over spelling terwijl je in het half donker je verhaal zit te schrijven na een vermoeiende dag. Je hebt van die woorden die met een kleine verandering van medeklinker plotseling heel iets anders kunnen betekenen dus je moet wel uitkijken met wat je schrijft. Neem nou het woord kat. Verander de medeklinker eens in een andere medeklinker en het woord betekent opeens heel iets anders. Maar je hebt ook woorden zoals bijvoorbeeld kathedraal. Verander je de E in A , begrijpt iedereen nog steeds wat je bedoeld. Ik houd van dat soort woorden. Dan kan men zich op het verhaal concentreren ipv op de woorden.

Reacties

Reacties

Dick Westeneng

Gelukkig zijn de verhalen goed te volgen en wordt de tijd die jullie erin steken ruim gewaardeerd. Leuk om te lezen!

Kees en Mia

Jullie verhalen zijn leuk om te lezen en maak je over de spelling niet druk. Wij snappen wel wat er bedoelt wordt.
Ik kan mijn tablet niet meer missen!
Groetjes

rien

Mannen, ik ken het probleem. Heb dezelfde ervaring gehad met mijn reizen, maar ik vond het op een gegeven moment niet zo belangrijk. Als het verhaal maar goed begrepen wordt en dat wordt het zeker. Ik dacht eerst, omdat de verhalen uitbleven, dat het de stilte was na de storm maar een gebrek aan campings (in Frankrijk? ??? ) en het slechte wifi bereik is hier debet aan. Begrijp ik. Maar gelukkig schieten jullie al aardig op en jullie tanken genoeg brandstof onderweg in de vorm van een lekker koud biertje.
Succes verder, Rien

Rinus

Mannen blijf plaatsnamen schrijven, de foto,s zoek ik dan op in Google Map , zo zie ik waar jullie langs komen.
Jullie presteren goed kun je later fijn op terug kijken en zeggen wie doet het ons na.
Jullie zijn echte Hollanders altijd wat, dan wind dan regen dan warmte maar blijf genieten,en sterkte verder, de helft is al weg gefietst groet Rinus

inge en johan

@Rinus. Helemaal eens. ....plaatsen en cijfers hebben We nodig.....
Mannen en verder al Is het maar een paar regels. HIJ DIE SCHRIJFT DUS
BLIJVEN GAAN:) :)

kees

genieten met volle teugen van jullie verhalen, waarin de inwendige mens zeer centraal staat. In welke fase bevinden jullie je nu? Of is het net als met piramide van Pavlov: pas met een gevulde buik hebben we het over cultuur. Ga door met schrijven!!

Will en Peter

Wij vinden het sowieso al knap van jullie om na een lange en warme trip nog zulke mooie verhalen te schrijven. Maar er wordt toch wel voor jullie gezorgd zoals een hapje en vooral de koude drankjes zal jullie waar goed doen.:-)

José

Wat een leuke verhalen! Gelukkig maar dat de gewone campings dicht zijn; jullie vinden vele leukere plekken om te overnachten. Bij de boer, bij een vroegere profwielrenner en bij die jeugd die leuk muziek maakt!
Zo kunnen wij meegenieten.
Succes met de bergetappes!!!

Henny Malipaard

hartstikke leuk die verhalen en belevenissen van jullie!
Elke dag een verslag maken is goed voor het geheugen en dan kan je later alles herbeleven. Toen mijn zoon Robbert naar San Remo fietste vanuit Ede schreef hij ook elke dag alles op. Hij heeft later mbv die verhalen een boek geschreven.

Elly Poell

Wat een reis, ik lees jullie verhalen,nog veel plezier, groet Mams

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!