Piet-en-Ge naar Rome

Zondag. 7 Juni

Zondag. 7 Juni. 130km. 410hm

Vanmorgen zijn we vroeg op gestaan daar de beheerder langs komt om de jongelui van de party te controleren. Daar we geen problemen willen en vandaag ook weer heet lijkt te worden komt het goed uit als we vroeger vertrekken. Om 8,15 uur vertrekken we, Gé heeft er zin want hij gaat er als een speer vandoor. Het zijn weer die zelfde saaie wegen als van gisteren. We moesten door rijden tot Das voor we konden lunchen, maar daar we een uur eerder zijn vertrokken en we het tempo er in hebben gehouden valt het mee. We zitten om een uur aan de lunch. Daarna rijde we door naar Peyrehorade waar we bij een Vlaming een plaatsje voor de nacht te kunnen krijgen. We hebben we vier keer door het stadje gekruist maar geen bakker of camping te vinden. Uit eindelijk komen we 2km buiten de stad bij een boeren camping terecht. We vragen of hij bier heeft en hij antwoord met de eerste zijn voor mijn rekening. Ook vragen we naar een restaurant maar dat wordt moeilijk daar de meeste restaurants zondag dicht zijn maar een pizzeria zal wel open zijn. Na het opzetten van de tent en het douchen gaan we op weg om wat te eten. Alles is dicht zelfs de pizzeria is gesloten wegens vakantie. Dan terug naar de camping en dan maar vragen aan de boer of nog een paar biertjes kunnen kopen en een nood rantsoen aan spreken. De boerin vond het zo zielig dat ze een boeren omelet voor ons heeft gemaakt met een kop pompoen soep vooraf. Ook hebben we afgesproken dat hij morgen brood voor ons mee brengt. Nog even wat nagepraat en dan de zak in met de gedachte morgen niet alles te hoeven afbreken en in pakken.