Piet-en-Ge naar Rome

Dinsdag. 9Juni

Dinsdag 9 Juni. 112km. 1070hm

Vandaag weer om 8,30 uur op pad. We beginnen aan de Pyreneeën al hoewel het vandaag de aanloop is. Het is lekker fiets weer zo’n 26 graden en de wind wat mee. Het is een mooie route door mooie dorpjes mooi verzorgt met bloemen, weer een heel ander landschap. In Navarrenx hebben we geluncht we moeten binnen zitten want de zon is weg en Gé heeft al een pijnlijke spier in zijn schouder. Na de lunch gaat het als een speer naar Oloron st. Marie wat zo’n 24km is. Het eten heeft mij goed gedaan en trek flink door tot we een akelig klimmetjes tegen komen waar ik naar de kliederen versnelling moet. Daarna denkt Gé dat kan ik ook dus jaagt hij het tempo omhoog. In Oloron gaan we op een terras waar free Wi-Fi is een cola drinken en kunnen dan tegelijk onze stukjes op de blog zetten. Daar door naar Bedous, zo’n 25km, mar dan merk dat we aan de voet van de Pyreneeën zitten want dan komen er toch een paar gemene klimmen. In Bedous doen we boodschappen en gaan naar de camping. Vanavond willen we wat gaan drinken maar alles is gesloten. We komen een man tegen die een biologische winkel heeft ook met koud bier en hij wil ons er wel een paar verkopen. Terug naar de camping en genieten van onze biertjes. Onze verhalen bij werken en het is weer tijd voor de zak.