Piet-en-Ge naar Rome

Woensdag. 10 Juni

Woensdag 10 Juni. 65km. 108hm

Vanmorgen toen we wakker warden regende het. Eerst bleven we even liggen maar dan toch maar op gestaan. We hebben ontbeten in de was ruimte. Daarna e natte tent ingepakt en alle tassen. Als we op weg gaan regent het zachtjes maar wel gestaag. Het probleem is doe je regen kleding aan dan begin je te zweten oe je het niet regen je door nat. Gé klimt sterker als ik en halverwege de col de Somport zie ik zijn fiets bij een bar staan dus daar hebben we samen koffie gedronken. De tweede helft is zwaarder maar ik zet hem in de tweede versnelling en ga rustig naar boven. Het is een mooie gelijkmatige klim alleen jammer van de regen en de mist. Het wordt effe droog en stop om mijn regen jack uit te doen. Als het later weer begint te regen stop ik niet nog een keer. Boven ge komen zit Gé al lang aan de koffie. Daarna geluncht maar we worden niet warm. Dan de regen kleding maar weer aan en afdalen. Er staat een harde tegen wind zodat we moeten bij trappen om vooruit te komen. In Java schijnt de zon dus gaan we naar de camping, dat is nog stevige bult die we op moeten rijden naar de camping. Nadat we de tent hebben opgezet en gedoucht gaan we terug naar. Java om brood te kopen voor morgen en natuurlijk een stempel. Daarna begint het te onweren en stort regenen. Wij vluchten een cafetaria in en gaan daar lekker eten. Toen weer die rot bult op naar de camping. Nog een kopje koffie en dan is het weer tijd voor de zak.