Piet-en-Ge naar Rome

Frans special biertje

Wij zaten op de camping in Peyrohad een bergdorpje aan de voet van de Pyreneeën. Niets te beleven op de municipal camping behalve een irritante nederlander met een chinees die zonodig zijn verhaal bij ons kwijt moest. Dus wij liepen maar snel naar het dorpje om een biertje drinken. Maar helaas de twee bars waren gesloten. Dan maar bij een restaurant naar binnen. Maar ook daar helaas geen bier tenzij je een maaltijd erbij besteld. It's against the law just a drink, zei de fransman . Dit was ons al eerder overkomen. Fransen kunnen blijkbaar niet drinken zonder te eten. Op de markt stond nog een vaag pizzatentje maar die had ook geen bier. Een fransman die er ook stond zei dat hij wel wat biertjes had voor de verkoop. Hij had een klein winkeltje met biologische producten. Oké, wij met hem mee. En inderdaad een winkeltje met allerlei vage artikelen zoals zeepjes, jam, honing en groente die er zoals gebruikelijk bij biologische producten erg onsmakelijk uit zag. Zo zag ik zwarte radijsjes. En hij had ook biologisch frans bier in verschillende smaken. Nou doe er maar een stuk of vier. In een zakje doen vraagt hij. Ja zeg ik doe maar in een plastic zakje. Plotseling kwam er stoom uit zijn oren. Platic zakjes...... Nee natuurlijk heb ik die niet , ik heb alleen maar biologisch afbreekbare zakjes. Ook goed als het bier maar smaakt. En toegeven het biologische bier ''La Goule'' smaakte erg lekker. Een van de beste biertjes die gedronken heb.

Reacties

Reacties

Will en Peter

Julie moeten er wel wat voor over hebben om een paar lekkere biertjes te bemachtigen. Maar jullie krijgen het toch iedere keer weer voor elkaar. Schitterend.

Kees en maria

Heren normaal zou ik zeggen ,petje af, maar in dit geval, helmpje af. Een hele belevenis. Leuk om te lezen.

Willem

Wat dorst toch al niet kan doen om een biertje te vinden. Jullie worden op deze manier wel bierkenners.

Inge en Johan

Eén ding is mijn wel duidelijk geworden: '.....zonder biertje geen [fiets] meters.......'.

Ik heb een kratje [Heineken uiteraard] klaar staan voor jullie mocht je weer thuis zijn :) :)

Groetjes van ons en blijf verslag doen.

Wil en Henk

Hallo Piet en Ge.
Wij hebben alle reisverhalen tot nu gelezen.Chapeau!!! Het zijn sfeervolle beschrijvingen van het wel en wee wat jullie pad kruist. Jullie maken het van dichtbij mee terwijl wij het opnemen gezeten op de bank achter een chardonnay of twee. Maar wij verzekeren jullie dat wij de fietstocht bijna letterlijk meemaken door de manier waarop het verwoord is. Maar, jullie verdienen respect voor de manier waarop jullie tegenslagen oppakken want het is natuurlijk geen "gewoon" fietstochtje. Hartelijk dank dat jullie onze gids zijn.

Henny Malipaard

Van al die leuke verhalen over bier krijg ik zelf ook steeds zin in een biertje. Het kratje bier staat hier ook klaar maar ik weet niet of er nog wat in zit als jullie terug zijn. Ik ben al 5 kilo aangekomen maar dat zal bij jullie andersom zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!