Piet-en-Ge naar Rome

Don Quichote y Sancho Panza

Eindelijk we zijn in Spanje. Na de col de Somport te hebben overwonnen trekken we nu Spanje binnen. We doorkruizen het oude koninkrijk Navarra waar veel oude pelgrimssteden en monumenten zoals kerken, bruggen en beelden staan. Na regen, bliksem en storm te hebben doorstaan strijken we neer op een spaanse camping. De tent staat nog niet of het barst weer los. We zijn toen maar op een waranda bij een van de niet bezette huisjes gaan zitten. De dag erna weer hetzelfde verhaal. We kwamen aan in Sangüesa en weer noodweer. Toen hebben we maar een hostel genomen. De dag erna naar Puente la Reina. In dat pelgrimsplaatsje hebben gelunched. We zaten in de smalle hoofdstraat waar veel toeristen rondliepen en aan weerszijde de tafeltjes stonden waar gegeten werd. De plaatselijke vuilnisman besloot om tijdens lunchtijd maar eens de vuilnis op te halen in deze straat. Zit je lekker te eten staat er op eens zo'n vuilniswagen voor je tafeltje. Met passen en meten kon de vrachtauto zich door de straat manoevreren terwijl al het vuilnis er achter in werd gegooid. Piet daar gaat je Fyts, riep ik. Hij moest toch snel even kijken of die er nog stond.

Na de lunch verlieten we het plaatsje over de historische puente (brug). Het landschap is prachtig. Glooiende velden met goudkleurig koren met heuvels waar prachtige oude steden en dorpen op bovenop liggen en in de verte de echte bergen.

''Kijk'', riep Piet daar heb je ze: ''De reuzen en ze staan te zwaaien naar ons. ''We vallen ze aan'' riep hij. We sprongen op onze stalen rossen en spurtte met een noodgang de eerstvolgende berg op. Echter Los Gigantes(de reuzen) kregen hulp van de zon. El Sol brandde genadeloos op onze hoofden en toen we boven aan kwamen waren we uitgedroogd en uitgeput. ''Dondé estan los gigantes (waar zijn de reuzen)'' riep Don Pierre. Ja, Piet spreekt al een aardig woordje spaans. '' Piet'' zeg ik ''het zijn geen reuzen maar windmolens met grote wieken die ronddraaien''. ''No, no es verdad (is niet waar)'' zegt Piet ''ze zijn gevlucht, kijk maar ze staan op de volgende berg''. Aanvallen roept Don Pierre opnieuw , hij stapt op zijn stalen ros en ik volg hem naar de volgende berg.

Kees enMia

Leuk verhaal en wat maken jullie veel mee!
Geniet ervan.

Ina

Wat ee spannend verhaal, mannen. Het gaat toch wel goed in die bovenkamers van jullie?
Succes maar weer.

Inge en Johan

WHOOOAAAAAHHHHHHH

Tonio

ken je klassiekers he Gé,
ik sta paf. Kwam door die zon die op jullie koppen brandde.
het is dan ook een tragi-komedie, en dat past wel.

nel en tom

Zo dat is heftig . Dit is wel een tocht met velel obstakels
Je kon daar wel van op aan, maar als het dan zo is....
Geweldig dat jullie al zover zijn. Leuk ook om de verhalen te volgen. Alleen heb je wel je gebak gemist de 13de juni.
Houd vooral goede moed en jullie ogen zijn al op de bergen gericht. Wees ervan overtuigd dat velen met jullie meeleven. Tot de volgende keer maar weer.
We hebben geen idee hoelang je nu nog moet.
groet Tom en Nel

Will en Peter

Wat een geweldig verhaal weer.
Wel pech dat het weer niet echt mee werkt.
Ik mag hopen dat het weer jullie de laat ze week ter wille zal zijn en dat jullie uiteindelijk met mooi weer de eindstreep zullen halen.
Succes mannen en ik zie uit naar jullie volgende verhalen.