Piet-en-Ge naar Rome

Zondag 14 Juni

Zondag 14Juni. 114km. 1026hm

Op tijd opgestaan alles weer inpakken, voor ons ontbijt hoeven we niet te zorgen. Als we beneden komen in de eetzaal lopen er twee nonnen te bedienen en we worden aan een tafel met eenvoudig ontbijt gezet. We twijfelen of we moeten reageren maar dan komt er zuster vragen welk kamer nummer we hebben en dan wordt er van alles bij gezet, we hebben namelijk een uitgebreid ontbijt besteld. We vertrekken weer volgens onze gebruikelijke planning het weer is goed en we komen hordes pelegrinos tegen. We rijde door vele kleine plaatsjes waar niets is en ik begin al te denken daar gaat mijn lunch terwijl ik er echt aan toe ben. Maar het geluk is met ons en we komen langs een wegrestaurant. Daarna doorgereden naar Burgos wat een mooie stad is, een stempel gehaald bij het toeristen bureau en in de buurt van de Kathedraal een cola gedronken. 14km ver ligt Cavia waar een camping is. Wat er daar allemaal is gebeurt lees he in het verhaal van Gé wel. Ik heb vandaag mijn tweede lekke band. Het blijkt dat ik langs een steen ben gereden en nu is de zijwand beschadigd. Nu moet ik er een plakker tussen leggen en hopen dat hij het houd. We gaan in het camping restaurant eten bij een vriendelijke jonge dame, die de dochter van de eigenaar blijkt te zijn. Het eten is voortreffelijk en ook de wijn, deze is namelijk niet gekoeld. Als we zitten eten begint het te stormen en te regen maar wij zitten droog en gezellig. Nadat we alles hebben afgewerkt en het nog steeds regent zegt Gé zal ik je verrassen, ik zeg oke. Hij gaat naar de bar en komt terug met een rum. Ja Willem als de temperatuur lager wordt met je een opwarmen nemen en dan heb je aan bier niets. Om half elf sluit de tent en gaan wij naar onze tent.

Reacties

Reacties

willem

Nou als ik het zo lees zou Beerenburg af en toe meer op z'n plaats zijn als een biertje. Maar ja om zo'n fles mee te slepen! Ik neem aan dat er de komende dagen nog wel een paar biertjes in zullen gaan toch! Ik zie dat het weer beter wordt in jullie streek. Veel succes met de laatste etappes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!