Piet-en-Ge naar Rome

Dinsdag 16 Juni

Dinsdag. 16 Juni 105km. 406hm

Vanmorgen toen ik wakker werd van de wekker had ik niet veel zin om op te staan. Maar de zon scheen maar het was wel fris. We gaan om 9uur op pad de route is wat heuvelig maar voor de rest wel een beetje saai. We komen in Leon een grote drukke stad. De route leid ons naar Kathedraal waar ook het toeristenbureau is voor de stempel. Als ik weer buiten kom staat Gé met een Nederlandse te praten, ztj is 4Mei uit Nederland vertrokken op de fiets maat als ik kijk hoeveel bagage zij bij zich heeft valt dat in het niet bij ons vergeleken. Zij slaapt dan ook in Albergue’s wat ns nog steeds niets lijkt. Daarna willen we gaan lunchen maar we zijn te vroeg dus rijden we maar door. Wat we tegen komen zijn alleen maar gehuchten waar niets is. Ik ben op een gegeven moment helemaal leeg maar volgens Gé is het nog maar vier kilometer naar een grotere plaats en dat red ik wel al moet ik kruipen. We komen in Villar de Mazarife in een pelgrims herberg waar het een beetje anders gaat als in een gewoon restaurant, we moeten lang wachten voor we een menu krijgen maar als het begint gaat het vlot. We hebben twee biertjes besteld en krijgen ook nog een fles rode wijn bij het eten. Je begrijpt met halve liter bier en een fles wijn achter de kiezen gaat het fietsen wat minder soepel. De bediening gaat niet erg snel, we zijn dan ook ander half uur kwijt. Daarna weer verder en komen uit op een omver harder weg waar grote stenen liggen. Gé rijdt in mijn wiel en ja daar gaat hij over een steen, stuit lek. Het is het voorwiel dus het euvel gauw opgelost. We rijde door naar Hospitaal de Orbigo waar we een camping vinden waar we een rust dag door kunnen brengen. We hebben vandaag voor het eerst van de Spaanse zon kunnen genieten. We hebben in het plaatsje gegeten voor 19 euro en dan krijg je ook nog een flesjes water mee. Nu zitten we op de camping stukjes te schrijven. Morgen rust dus ik zie wel hoe laat we staan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!