Piet-en-Ge naar Rome

Piet en Gé

Ik weet zeker dat een aantal mensen zich hebben afgevraagd gaat dat wel goed Piet en Gé bijna 5 weken samen op reis. Dat zijn toch hele andere persoonlijkheden. En mischien is dat bij ons voor aanvang van de reis ook wel eens de gedachten gepasseerd.

Nou ik weet het antwoord inmiddels hierop. Het gaat bijzonder goed tussen ons beide. Wij voelen elkaar goed aan, willen ongeveer hetzelfde als het aankomt op wijze van afstanden te overbruggen, waar en hoe te overnachten en wat en waar te eten. Maar dat niet alleen we kunnen ook goed met elkaar opschieten , praten en maken grappen met elkaar. Ja af en toe moet je dingen geven en nemen maar dat is geen probleem. En dat is natuurlijk ook heel prettig als je zo'n tijd met elkaar moet optrekken. Ook wat fietsen betreft zijn we goed aan elkaar gewaagd. Piet is sterk in het lang tegen wind in rijden en ik ben wat beter in de bergen.

Wij zijn ondertussen zo op elkaar ingespeeld dat we al af en toe de vraag krijgen of we broers zijn. Piet natuurlijk de oudere broer, ik heb al genoeg jongere broers. We zaten een keer ergens te eten in een redelijk niet al te goedkoop restaurant toen we in gesprek kwamen met twee portugezen. Zij vroegen ons of we broers waren opdat we zo op elkaar leken. Oké dat zal dan wel. De portugezen zaten zich te beklagen over het feit dat zij als zogenaamde gastarbeiders in Frankrijk aan het werk waren. Maar ondertussen vertelde ze dat ze hier regelmatig aten en gaven ons de aanbeveling voor de biefstuk van 5 ons. Ook spraken ze verdacht goed engels en ze vlogen elk weekend naar huis. Wat voor werk doen jullie dan vroeg ik. Ja ze waren ingenieurs voor een of ander groot project. Dus vet betaalde banen en dat zag je ook wel in vetgemeste lichamen die elke dag het restaurant opzochten. Maar ook een franse boer waar we logeerde vroeg het ons. Blijkbaar reden voor zijn vrouw om ons extra goed te verzorgen met een frans boeren omelet.

Maar goed broers of geen broers ik ben blij met Piet als reisgenoot . Wij hebben veel plezier samen en hoop dat dit de laatste week nog zo blijft. Maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Reacties

Reacties

Henny Malipaard

ik moest bij het lezen denken aan het gezegde dat de hond op het baasje gaat lijken en andersom maar ja wie is de hond en wie het baasje of .. Zitten de baasjes thuis. Kortom ik ben er nog niet uit. Gelukkig hebben jullie een goede verstandhouding.

Will en Peter

Weer een mooi verhaal mannen.
Fijn te lezen dat de verstandhouding zo goed is tussen jullie.
Dat is ook heel belangrijk als je zolang met elkaar om moet trekken.
Ik heb nog eens goed de foto bekeken waar jullie samen op staan maar ik kan toch niet zeggen dat jullie er als broers uit zien. Maar dat is niet belangrijk. Het voornaamste is dat jullie het dammen goed kunnen vinden..
Nog een paar dagen en dan is de klus geklaard.
Wij zijn super trots op jullie . Nog ff volhouden.

Ina

Hoi Santigobroeders,
Gelukkig dat alles goed verlopen is en een broeder rijker.Geniet van de laatste dagen samen!!!!!!!!
Lief s

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!