Piet-en-Ge naar Rome

Vrijdag 19Juni

Vrijdag. 19 Juni. 114km. 1709hm

Vanmorgen om twintig over negen vertrokken van de camping. Het is wat zoeken naar de goede richting daar we eerst naar Villareau del Bierzo moeten om de route weer op te pakken. Uit het boekje hebben we begrepen dat we col op moeten van 30 kilometer lang. Het eerste stuk is wel gemakkelijk maar halverwege is er toch een lastig stuk van 10 tot 12 procent. In een dorpje zit Gé te wachten en ik we zijn boven. Ook Gé denkt dat maar mis daar komen nog een paar hellingtjes. Als we echt boven zijn is het half een en gaan we lunchen. Je hebt aan beide kanten van de weg een mogelijkheid maar wij kiezen voor d rustige kant. Dan komt er mooie lange afdaling naar Sarri. Als we daar binnen rijden is dit niet echt het gezellige stadje wat we voor ogen hebben. Eigenlijk hebben we het allebei wel gehad maar besluiten om door te rijden naar Portomarin. Een klein maar gezellig plaatsje. Als we op het kerkplein staan te overleggen komt er een Spanjaard die duit spreekt naar ons toe met een onduidelijk verhaal over een sleutel. We vragen hem of hij een goede herberg weet die twee persoon kamers heeft, maar die zijn er niet. Maar hij heeft wel een kamer voor 35 euro. We lopen mee en het bevalt ons wel. Installeren douchen en een terras op zoeken voor bier want dorst hebben we wel gekregen. Daarna zoeken we een restaurant voor het diner. Als we klaar zijn met eten loopt de vrouw langs die we in Leon hebben gesproken. Ze schuift even aan en hebben een leuk contact. Na de koffie gaan we naar de kamer of we op internet kunnen, maar dat is weer eens bagger. Misschien gaan we straks ergens wat drinken waar ze Wi-Fi hebben. Anders stuur ik het later wel.