Piet-en-Ge naar Rome

Yes, we zijn in Santiago

Eind van de middag zijn we naar een lange vermoeiende dag aangekomen in Santiago. Eerst even langs de kathedraal gereden om ons te melden dat wij er ook zijn en toen naar de camping. De kathedraal die ze speciaal voor ons waren aan het opknappen stond nog in de steigers. We waren te vroeg en hebben blijkbaar te snel gereden. Ook typisch dat kathedralen en campings altijd op heuvels liggen. Dus dat is na een lange dag nog twee keer de vermoeide benen aanspreken.

En vandaag was me wel het dagje. De laatste etappe net als gisteren lang en zwaar. Ook de warmte het was minimaal 36 graden. Gisteren nog een lange col van zo'n 800 meter op en daarna nog diverse heuvels zodat het totaal op 114km en 1700 hm uit kwam. Lijkt misschien niet zoveel maar met deze hitte en de bagage toch een behoorlijke prestatie vind ik. En vandaag niet anders . Eerst een colletje van zo'n 450 m en daarna continue op en af. Klimmetjes tussen de 5 en 10 % van 50 to 150 hm. Totaal toch weer 1750 hm.

Allemaal cijfers maar hoe voelt dat nou? Tja iedereen zal daar anders over denken maar ik vond het heerlijk. Na een klim kom je over de top, je bent moe, warm en bezweet en dan kun je je lekker naar beneden laten storten. De wind blaast je droog en koelt je af, de snelheid geeft je een kick en je benen kun je stil houden en herstellen even. Je kijkt je zelf door de bocht heen en gaat tegen de lijn aanhangen die ideaal is. Met een fiets met bagage bereik je natuurlijk niet zo'n hoge snelheid als op de race fiets. Maar goed ook want dat is niet verantwoord. Maar de wind ruist in je oren en langzaam wordt de wind warm. Opeens is het stil en dan weet je het: je moet weer klimmen.Snel schakelen , het goede ritme vinden en gaan. De zon begint dan te branden op je huid, je spieren branden ook en het zweet begint lopen. Je ziet de top, denk je maar er komt een bocht en een nieuwe top dient zich aan. Eindelijk dan de echte top, je spieren schreeuwen om rust. En dan begint het weer overnieuw. Je stort jezelf weer naar beneden en voordat je beneden bent kun je weer een nieuwe klim aan. Heerlijk zo'n landschap van op en neer daar houd van. Met 36 graden, een brandende zon moet er wel vaak vocht aangevuld worden. Bij een stop gaan er twee blikken cola in. Bij de lunch twee bieren en ondertussen drinken we diversen bidons leeg.

Ondertusssen zitten we op de camping 2 km van het centrum en 300m van de supermarkt. Er is een bar en zwembad dus wij houden het hier wel een paar dagen uit. Na te hebben gedouched en gegeten zijn we weer helemaal hersteld en eigenlijk klaar voor morgen. De vraag is alleen waar gaan we morgen naar toe. Nou morgen in ieder geval niet op de fiets.

Wil en Henk

Heren Piet en Ge. Hartelijk gefeliciteerd met de bereikte eindbestemming. Prestatie van formaat. Veel tegenslagen overwonnen en het eindresultaat mag er zijn. Hoe twee mensen door goede samenwerking tot vrienden worden? Bewijs door jullie geleverd. Verhaald op een bijzondere wijze. Ieder zijn eigen manier. Zakelijk en prozaisch. Hartelijk dank hiervoor. Wij wensen jullie nog een fijn verblijf aldaar en een behouden thuiskomst. Groet Wil en Henk.

rien

Mannen, proficiat! !!!!!!!!! Ik heb veel bewondering voor jullie prestaties. Fantastisch. Rien.

Kees en Mia

Nou jongens....chapeau voor deze prestatie van formaat.
En dank voor jullie mooie verhalen! Nu genieten van al het mooie dat er is wensen we jullie een goede en snelle reis terug naar huis. Ze hebben jullie veel te lang moeten missen!

Karen

Chapeau mannen!! Super goed gedaan, leuk om alles te volgen. Geniet even lekker daar van even niet fietsen ;)

Inge en Johan

[en dezelfde tekst ook voor jou Gé ].........in een woord geweldig, nee dat is te mager, GEWELDIG GEWELDIG GEWELDIG.....ik ben er stil van, en uhh....als Coenen er stil van wordt dan is het echt indrukwekkend. Van harte mannen!!

Lukas

Gefeliciteerd mannen. Grote klasse!!!!
Geniet nu maar een paar dagen met minder inspanning.

Tonio

Hallo mannen,
met belangstelling de verhalen gevolgd. Geweldig om eindelijk de bestemming te bereiken. Nu komt de tijd dat alle belevenissen zullen indalen .Het zal lastig zijn om de knop om te zetten, en weer terug naar een normaal leven.
Gefeliciteerd. Veel bewondering voor de geweldige prestatie.

Bas

Gefeliciteerd!!! Nou geniet dan maar van die welverdiende rust! Groetjes!

Willem

Ge wat ik bij Piet schrijf en visa versa geldt voor jullie beiden. Hele diepe buiging voor jullie prestatie. Maak me alleen zorgen als jullie straks weer aansluiten bij de club met een fietsje van net 7 kg en alleen de bidon als bagage. Volgens mij gaan jullie dan vliegen.

Jac en Lia

Proficiat!!!! Echt geweldig die reis van jullie. Nu lekker uitrusten en nagenieten. Wij zullen jullie reisverhalen gaan missen.

Will en Peter

Gefeliciteerd mannen jullie hebben jullie doel bereikt.
SUPER wij vinden dat jullie een hele prestatie hebben geleverd.
Jullie hebben nu een paar dagen om bij te komen.
Geniet daar van met volle teugen dat hebben jullie wel verdiend.
Jullie zijn Kanjers.

arend en nine

mijne heren, wat een geweldige prestatie, als ik al die verhalen lees, moet je inderdaad toch wel gek zijn van fietsen om het dag in dag uit maar weer te gaan doen. Het zal waarschijnlijk zo zijn dat het einddoel jullie wel op de been heeft gehouden, maar toch,.... harde wind, regen, modderpoelen en steile hellingen en dan nog regen en warmte. Dan is het goed rusten in Santiago en ik zou zeggen neem het er van met vooral een pilsje er bij.
Groetjes en tot horens.

Kees en maria

Heren, van harte gefeliciteerd met deze prestatie. Jullie zijn jezelf tegengekomen...een bijzondere ervaring. Piet, tot op bridge. Groeten en geniet nog even van jullie prestatie.

Henk en Yvonne

Piet en Ge,
Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere prestatie!
we hebben erg genoten van jullie verhalen waaruit blijkt wat voor een bijzondere prestatie jullie geleverd hebben.
geniet nog even van jullie fietsvrije dagen in Spanje.

Imke

Gefeliciteerd met het bereiken van jullie einddoel , geweldig wat een prestatie
Jullie hebben veel beleefd en genoten tijdens deze reis ,maar ook zware dagen gehad
Nog veel plezier de laatste dagen geniet van de rust
Groetjes en misschien ge tot snel weer eens
Goede reis terug

Piet en Gon

Piet en Gé, jullie zijn OK!!
Met belangstelling julli prestaties gevolgd, bijna niet te geloven...... We kennen de slogan: 'Red Bull geeft je vleugels' en zien dan van alles gebeuren.....maar bij jullie zijn 't vást de biertjes geweest!!
Groet uit Panningen.

Henk Welgraven

Gefeliciteerd jullie met deze prestatie.
En succes met het laatste deel.