Piet-en-Ge naar Rome

De kop is er af.

Vanochtend om 0945 vertrokken uit Ede. Uitgezwaaid door Rinus, Petra, Johan en natuurlijk Ina en José.

Het is weer even wennen; een andere fiets en bagage.Ik ben gewend een paar trappen en ik zit op de 30 km maar dat is nu toch wel anders. Ook je stuur moet je goed vasthouden met al die bagage voor op je wiel. Maar we hebben nog een paar dagen om te wennen voordat we weer met 70 km/u de berg af kunnen.

Vandaag was relatief eenvoudig. Niet teveel wind en vlak. Dus 120 km was een eitje.Onderweg niet veel beleefd. Ja een keer was de weg geblokkeerd en moesten we een heel stuk terug en omrijden. Maar wij ervaren mountainbikers dachten daar toch anders over. Door het bos en dan een omtrekkende beweging zei ik tegen Piet.Tja dat werd een stevige test voor fiets en bevestiging van de bagage. Over wortelpaden en boomstammen en los zand. Maar alles bleef heel en op de fiets.Klein stukje maar en veel tijd bespaard.

En dan het landschap. Mooi afwisselend door de Betuwe, Nijmegen over en langs de Maas. Alleen Brabant was toch wel een beetje saai. Lange wegen, grote boerderijen en strontkarren. En omgekeerde groene badkuipen langs de weg. Ja daar liggen de dooie varkens en kalfen onder die de overbevolkte megastallen uit zijn gedrukt.

We zijn de Maas weer overgestoken bij Neer met een voetveer. Nu staan we op een camping bij Swalmen. De tenten staan al en nu gaan we op zoek naar ons eerste pelgrims biertje.

Inmiddels zitten we op een terrasje in de zon met zicht op de Maas en een heerlijk Gouverneur blond biertje. En zo komen de asperges......

Inge en Johan Coenen

Toeval bestaat niet!! Wij zitten in ons eerste restaurantje op doorreis. Kijk ik op de telefoon en komt jullie berichtje binnen. Uiteraard weer gelachen om de bos doorsteek. Hahaha zagen jullie in het zand zitten. Mooieeerste dag zo. Veel plezier bikkels gr van ons uit Zuid Duitsland. Inge en Johan

Tonio Visser

Was gisteren nog even bij je aan gegaan Pierre, maar geen hond thuis en jij ook niet. Vandaag kon ik niet uitzwaaien, zat met schoolsport-olympiade. Veel succes jullie, en om met Buro-Sport te spreken, we houden jullie in de gaten. Gr.Tonio

José

Zo, de eerste dag zit er op! Nu moet ik nog even Seta overtuigen dat je echt niet terug komt van een avondfietstocht! Zij ligt voor het raam op de uitkijk????.

Kees en Mia

Zo zo dat is al een heel verhaal voor een eerste dag. Had ik geweten dat jullie zo vlakbij waren, had ik langs de kant gaan staan om te zwaaien! ????????????????
Als de bagage is blijven zitten, zal dat de rest van de rit ook wel zo zijn. Geniet van alles en José voor jou sterkte met het zolang gescheiden zijn van tafel en bed! Groetjesssss

Maarten

Geweldig! Succes Gé&Piet! Proost!

Ina

Even meebeleven achter de computer voor het slapen gaan.
Toch wel gewaagd zo,n paadje. Wel ervaren ATBers, maar dan nu met bagage, dat is toch wat anders!!!!
Door de telefoon de rust van vogelgeluiden waargenomen.
Mannen, geniet maar verder van jullie tocht, geen overmoedige ritjes, maar ach waar bemoei ik toch mee, Piet en Gé, knikken ja en zeggen nee. Het ga jullie goed.