Piet-en-Ge naar Rome

Rien, rien, rien

Dit was zo'n dag waar je liever niet aan terug denkt. Maar als wij straks met alzheimer achter de geraniums zitten en toch moeite doen om onze belevenissen te herinneren is een stukje geschiedschrijving wel goed. Dus ik zeg er toch maar wel wat over.

Het begon vanochtend al met regen. We moeste de tent in de stromende regen afbreken. Alles gaat nat en ongeorganiseerd de tassen in. Ontbijten was ook al niets want op zondag waren de winkels dicht en konden dus geen inkopen doen. We zijn maar onder een afdakje gaan zitten om koffie te zetten. Echter de lucifers waren vochtig en deden het niet. Gelukkig had Piet nog een snelle Jelle en dat was ons ontbijt. Nou ik kan je nu uit ervaring vertellen daar kom je niet mee tot Peking.

Maar goed we stoppen wel ergens onderweg en nemen koffie met iets. Tja dan ken je Benjamin en Frankrijk nog niet. Onze routespecialist Benjamin stuurde ons langs allerlei kleine dorpjes en gehuchten. Mooie route maar in Frankrijk wonen er blijkbaar geen mensen die koffie drinken in een bar of restaurant in dergelijke plaatsjes. Dan maar lunchen ergens . Nee hoor zelfde verhaal. Rien,rien,rien! Wij hebben 130 km gereden en geen enkele geopende bar of restaurant gezien in de plaatsen waar we door heen fietsten. Ik moet toch eens met die Benjamin praten blijkbaar lust die geen koffie.

Tja en dan het weer! Regen toen we weg gingen, even wat minder onderweg maar bij aankomst in Mittersheim weer volop regen. Lekker in de stromende regen je tent opzetten in een modder grasveld. Nu is tenminste alles nat en vies. Hier hadden we onze rustdag gepland maar dat wordt het ook niet. Morgen weer fietsen.

Dan maar een lekkere warme douche. Piet ging eerst en kwam balend terug. De douche is koud. Toch maar even gaan wassen dacht ik en stapte het douchehokje met chaud binnen. Nou lekkere warme douche hoor. En Piet tja die stapte het douchehokje froid in. Een klein gelukje voor mij dan vandaag.

Maar je snapt wel dat we deze dag snel willen vergeten. O ja, wel 133 km en meer als 1000 hm. Dus het was in alle opzichten afzien voor ons. Maar daar zijn wij goed in.

Kees en Mia

Chapeau voor jullie beiden!

Tonio

Zo heb je altijd mooie verhalen.

Ina

Ach Jongens toch!!! Dit is een keus of een mengeling van prestatie en/of frustratie. Waren de stolletjes ook al op?
Och Piet, had ze toch maar allemaal meegenomen. Ik had er genoeg gekocht voor jullie. Verkeerde zuunigheid.
Maar dit is NIET LEUK! Hopelijk morgen beter.
Succes en sterkte er mee.

rien lips (geen niets)

Moed houden boys

Bas

Tja, volgende keer maar gewoon in colombia komen fietsen: altijd lekker weer en eten op elke hoek vd straat;)
M
aar succes en hopelijk morgen beter. Afzien hoort er denk ik toch gewoon een beetje bij, maar daar weten jullie vast meer van dan ons! Groetjes!!

Willem

Soms lees ik met enige jaloezie jullie verhalen, maar die vandaag hoort niet in dat rijtje. Hoop dat het zonnetje jullie vervolg van de reis meer goed gezind is.

Kees en Maria dekker

Jullie zijn echte bikkels, als het mee zit ga je dat extra waarderen door het grote verschil. Denk maar: Na regen komt zonneschijn.

Will en Peter

Zo te lezen, zijn de weergoden niet met jullie.
Misschien helpt een schiet gebedje.
Hopelijk wordt het snel beter weer en gaan jullie weer met plezier fietsen.
Ik mag toch hopen dat jullie inmiddels wel een restaurantje hebben gevonden waar jullie de inwendige mens kunnen versterken.
We vinden jullie wel bikkels hoor.
houd moed jongens jullie zullen best nog wel zonneschijn krijgen. nog ff doorbijten mannen

Maarten

R.E.S.P.E.C.T.