Piet-en-Ge naar Rome

Wasdag

Na zes dagen fietsen beginnen onze fietsbroekjes en shirtjes vreemd te ruiken. De tassen zijn ook weer niet zo ruim dat er voor elke dag een nieuwe onderbroek en fietsbroek in zit. Dus tijd voor een wasdag. Och ja een dagje rust voor de benen is ook niet verkeerd. Het zou vandaag niet gaan regenen dus wassen en drogen moet gaan lukken.

Ja wat doe zo al op een rustdag? Wassen dus, fiets een beetje schoonmaken , tassen die vol modder zitten schoonmaken, dagboek bijwerken, mail lezen, en lekker buiten zitten lezen. Buiten lunchen en verder niets. En vanavond stappen in het dorp. Ik bedoel eten met wat biertjes hoor. De discotheek zal wel dicht zijn.

Gisteravond hadden we een gezellig restaurantje. De serveerster was wel een beetje een griezel. Ongeveer 2 meter lang , benen van 1,5 meter, kort rokje , wit gezicht en een stem als Dracula. En ze sprak ook nog Duits. En zo eentje van eet je bord leeg anders laat ik je niet gaan.Die kom ik liever niet tegen op de camping vanavond.

Och het campingleven is mooi. We zitten nu lekker in het zonnetje met een kop koffie en zijn het leed van gisteren al weer vergeten.

Natuurlijk heb je kleine ergernissen op campings. Meestal overal hetzelfde.

Om te bezuinigen zit er tegenwoordig overal een tijdschakelaar. Sta je lekker te douchen gaat het licht uit. Met een douchemuntje kun je 4 minuten douchen en het licht gaat al uit na 2 minuten. Kun je dus in je blote kont naar buiten rennen om weer op het knopje te duwen. Soms is er een bewegingsensor. Ik als een gek staan springen in die douche maar geen licht. Zijn zeker speciale bewegingen die je moet maken wil die sensor je zien.

Dan heb je ook douches zonder dat je een muntje hoeft te kopen maar moet je elke 10 seconden op de knop rammen. Ben je niet snel genoeg sta je toch weer even droog. Ze besparen tegenwoordig overal op. Gisteren kwamen aan op de camping en mochten we de tent opzetten op het grasveld. Grasveld? Ik dacht dat het een korenveld was zo hoog stond het gras. Ook al bezuinigen op het maaien blijkbaar.

Tja probeer dan maar eens een vlak plekje te vinden als het gras zo hoog staat. Pas als de tent staat je luchtbed erin ligt merk je dat het toch niet helemaal het ideale plekje is. Als ik niet uitkijk rol ik zo bij Piet de tent in.

We zijn net terug van uiteten in het dorp. Helaas een verkeerde keus gemaakt. Wij dachten laten we eens een pizza gaan eten. Van buiten zag het er leuk uit dat tentje.

De eerste indruk binnen ook wel. Maar nadat we de menukaart hadden bestudeerd en eens goed om ons heen gekeken hadden werd het toch al minder. Weg gaan of blijven zitten? Je zit en hebt geen zin om weer verder te gaan zoeken en denkt het zal wel meevallen. De pizza was groot, ruim 30 cm doorsnee, de bodem was goed maar wat er precies bovenop dreef was ondefinieerbaar. Rode smurrie met ? Ja wat precies hadden we ook alweer besteld? In ieder geval niet af te leiden op wat op je bord lag. De eerste happen viel nog mee maar al snel wilden we terug naar onze Duitse griezel van gisteren. De tomatensalade was ook geen succes. Twee tomaten doorgesneden met een scheut olie erop. Ook niet te hard snijden anders stort de tafel in. Tja maar geen nagerecht besteld. Ik denk dat onze pizzaboer de omzet van de week weer binnen heeft. Ik kan me niet voorstellen dat hij veel klanten krijgt.

Morgen eten we gewoon weer 3 sterren restaurant.

José

Na zo'n wasdagje kunnen jullie weer in schone fietsbroekjes fietsen! Zet hem op mannen.
En voorlopig geen pizza meer eten.

Inge en Johan

Dagen aftellen mannen totdat je in Bella Italia bent. Elk plaatsje een genot van een pannini tot borden pasta, alles even lekker tot in het kleinste gehucht aan toe. Gr van ons en 'wie schrijft die blijft'

bas

Nog niet geleerd om in het donker te douchen? Of bang dat die duitse griezel binnen komt?;)

theo

jongens, jongens wat een ellende. Toch knap dat jullie nog geen slaande ruzie hebben. Hopelijk krijgen jullie nu ook nog eens wat warme zomerdagen. Veel sterkte!

Jac en Lia

Tjonge wat een "ellende" ik zie het bijna als een film voor me. Hahaha. Films van Louis de Funès verschijnen in mijn hoofd.
Maar goed van jullie dat je doorzet. Het wordt alleen maar beter????

Ina

Wat een dag voor jullie. Zo te horen geen vrouwelijk schoon.
Josë en ik boffen maar weer en wat zullen jullie onze kookkunst waarderen als je weer thuis bent. Maar ja, jullie zijn er nog niet en wie weet wat je nog meegaat maken.
ieder geval veel plezier met elkaar.