Piet-en-Ge naar Rome

Chemische oorlog

Donderdag 26 mei

Goed uitgerust gaan we er vandaag weer tegen aan. We zijn nu een week weg met 6 fietsdagen en een rustdag. Totaal 670 km gefietst en 4800 hoogtemeters.

Vandaag fietsten we door de Elsas. Een prachtig gebied met heel veel druivenvelden en gezellige dorpjes met van die mooie vakhuizen. Terwijl wij door de velden rijden zien we toch af en toe vreemde figuren rondrijden. Mannen in rubberen pakken en gas maskers op. Wat is hier hand de hand vragen wij ons af. De eerste wereldoorlog is toch voorbij? Toch gaat blijkbaar de chemische oorlogsvoering nog gewoon door want even later worden wij besproeid met een chemisch goedje. Het blijkt bedoeld te zijn voor de druivenstruiken. Deze worden blijkbaar bedreigd door allerlei ongedierte.

Nou wij zullen voorlopig geen last meer hebben van luizen en andere bloedzuigers na twee keer een lading over ons heen te hebben gekregen.

Wat wij wel eens vergeten is dat terwijl wij ons fruit puntgaaf en mooi fruitig gekleurd in de winkelschappen willen hebben liggen er op het platte land een chemische oorlogsvoering plaats vind.

Nadat we door Basel zijn gecrost zijn we aanbeland bij een mooie camping aan de Rijn 10 km ten zuidoosten van Basel. Wel Zwitserse prijzen en dat is even wennen. We zullen tijdelijk ons dagelijks budget omhoog moeten bijstellen.

Vandaag weinig hoogtemeters maar wel ruim 140 km.

José

Dat jullie al in Basel zijn zeg. Dat is al ver.

Kees en Mia

Tjonge jonge jonge, wat een verhalen. Jullie krijgen wel heel wat voor de kiezen zeg. Knap! Zijn jullie ondertussen toch wel half weg, of niet?

Inge en Johan

Dat is in elk geval een fijn [maar duur] land om te verblijven. Jullie budget iets omhoog dat kan bespaard worden in HEEL Italia!!!! Wij vanavond 3-gangen gegeten voor slechts 36 euri inclusief fooi en met z'n tweeen !!!!

Kees en Maria

Piet, gisterenavond de slotdrive bridge geweest. Viel wijn te winnen. Dat heb je mooi misgefietst. Zo dat was even een berichtje van het thuisfront. Ge, als je nog eens wat wilt bijverdienen, dan kan dat met schrijven. Je hebt echt talent. Eventueel dit reisverhaal uitgeven. Tot nu toe plezant om te lezen.