Piet-en-Ge naar Rome

Het Zwitserlevengevoel

Na een stevige rit gisteren hebben we vandaag wat rustiger aangedaan. Piet gaf aan dat ik gisteren er toch iets te hard aangetrokken had. Vooral in de stad. Piet is als een diesel, die komt langzaam op gang. Ik ben meer een Ferrari, ik geef gas en ben weg. Voordat Piet op stoom is staat hij al weer stil voor het volgende stoplicht of kruispunt. Ik geef iets meer gas en neem de volgende kruising of stoplicht nog even mee. Ik heb vandaag mijn Ferrari maar op stal gelaten en mijn Fiat 500 meegenomen. En toch hebben we vandaag precies 100km en 730 hm gereden.

Prachtig weer vandaag tussen de 25 en 30 graden. En het landschap is ook prachtig.Als je hier rond rijdt vraag je je af Warum ist es am Rhein zo schön. Ja prachtige uitzichten over het water met bergen op de achtergrond, mooie steden en dorpen met veel historische gebouwen, gezellige terrasjes. En als je s'avonds aan het water zit en van de rust kunt genieten weet je waarom je dit doet.

Is dit nu het Zwitserleven gevoel? Of is dat als je in de bergen rijdt en over de alpenweiden uitkijkt met de daar rondhuppelende Milka koeien met hun luidende bellen en vervolgens komt Heide in klederdracht al jodelend de berg af huppelen. Nou voor mij is het zwitserlevengevoel toch heel,iets anders. Ik krijg daarbij het gevoel dat ik word afgezet en belazerd. Die prijzen hier zijn echt schandalig. Een brood meer als € 4 , een cola bijna € 4, en overnachting op de camping ongeveer € 30. Dat is twee keer zoveel als we betaalde in Nederland, België en Frankrijk. Uiteten zelfde verhaal. Ik vroeg aan de campingeigenaar waarom het zo duur was. Ja zegt die omdat alles in Zwitserland duur is. Tja handige jongens die Zwitsers. Blijven neutraal dus geen plunderende buren, willen niet in de EU dus bepalen zelf hun prijzen, hebben een Zwitsers bankgeheim dus iedereen met veel geld parkeert zijn geld en zij worden er ook rijk van. En als je door hun land reist betaal je de hoofdprijs.

Ik denk als ik terug ben in Nederland dat ik handtekeningen ga ophalen voor een referendum dat Zwitserland in de EU moet zodat ze vervolgens hun prijzen neutraliseren.

Het zwitserlevengevoel is blijkbaar alleen voor Zwitsers. Mijn zwitserlevengevoel is dat ik hier voorlopig niet meer terug kom.

Reacties

Reacties

José

Ja jammer dat daar alles zo duur is!
Maar geniet toch maar van de mooie omgeving en voor jullie het weten zitten jullie in Italië. Daar is het eten en de koffie super lekker en betaalbaar.

Nel en Tom

Hè hè . Dat ziet er veel beter uit.
Genieten. Morgen weer een nieuwe dag.
Leuk hoor we reizen ook een beetje mee

inge en johan

told you....been there....done that.....maar daar krijg je dan ook wat voor terug in schoonheid :) ...kijk Jose heeft het begrepen, gewoon even doorbiken...op naar Nauders!!!

Kees en Mia

Nou Gé, onze handtekening heb je al!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!