Piet-en-Ge naar Rome

Drempelvrees

Dinsdag 7 juni

Gisteravond weer geluk gehad met het onweer en de regen. Een paar druppels en onweer hoorde ik wel maar in de verte. Vandaag in de ochtend veel zon maar later toch weer dreigend.

Maar we hebben helemaal geen water meer nodig! Er lig nog genoeg. Inmiddels langs de Rijn aangekomen en de route voert strak langs het water. Nou ja langs..... Gisteren ben ik nog door het water gereden maar vandaag was het onmogelijk. Geen fietspad maar alleen nog een hele brede rivier. Tja wat doe je dan ? Een omleiding is niet bewijzerd.

Als fietser zoek je het zelf maar uit. Dus maar een beetje omhoog gereden en vervolgens in de goede richting. Uiteindelijk hier op de camping belandt maar dat beloof niet veel goeds voor morgen. De route blijft voorlopig strak langs de rivier.

Als fietser heb je het toch al zo zwaar op de weg. Fietspaden eindigen vaak in een stoeprand waar je dan met je fiets en bagage vanaf dondert om even verder weer tegen een nieuwe stoeprand op te rijden. Hoezo heeft geen fietser een geleidelijke overgang nodig ? Is dat alleen voor auto's.

En dan alle andere ellende als putten, drempels, wegopbrekingen, baustelle, waterafvoergeulen, asfalt reparaties, gr oeven,spleten, op- en afritten over fietspaden. En kom je dan eindelijk uit het stedelijk gebied op een mooi landelijk weggetje heeft de boer daar met zijn strontkar rond gereden en ligt de hele weg vol met hopen opgedroogde koeienstront of akkergrond. Al slalommend moet je daar doorheen om te voorkomen dat de stront om je oren vliegt.

Allemaal drempels die het de fietser moeilijk maken. Iedereen keer ga je daar rammelend over heen en de fietstassen schudden van links naar rechts en op en neer. Verschrik kijk je iedere keer om of alles nog erop hangt en je niets verloren bent. In het begin zijn mijn tassen regelmatig los geschoten. Nu heb ik ze extra beveiligd en gaat het voorlopig goed. Maar de drempelvrees blijft!

Vandaag 100 km gefietst met een redelijk tegenwindje. Ik sta nu op en camping bij Bad Breisig , in de heuvels dus hier houden we droge voeten en kunnen de zandzakken in de kast blijven.

Reacties

Reacties

inge en Johan

Hoe jij schrijven kunt zeg.. IK ZIE HET GEWOON VOOR ME.. Misschien ook wel een beetje omdat ik fietser ben... sprak Aart van Beek vanmorgen en die vertrekt volgende week voor een rondje NL in 5 dagen als opmaat voor zijn grote tocht volgend jaar.

Michel van den Akker

Haha dat was een dagje genieten dus....Ik leef met je mee hoor. Je kan lekker beeldend schrijven!

Piet

Gé ik hoor je hier thuis al mopperen op de drempels en kuilen en alles wat je zo al tegen komt. ik beleef je verhalen nu op een andere manier maar het gevoel is of ik nog samen met je op fiets. Ga zo lekker door ook met het schrijven dan heb ik als thuiszitter ook nog wat te beleven.

Kees en Mia

Nou Gé, ik neem m'n petje voor je af.
Wat jij onderweg allemaal tegenkomt en gewoon doorgaat!
????????
Hopelijk gaat het vanaf nu van een leien dakje. Alhoewel....dan krijgen we geen mooie verhalen meer.
Piet voor jou het beste met je herstel, hopelijk komt het allemaal snel weer goed.

Kees en Mia

Smileys worden vraagtekens zie ik.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!