Piet-en-Ge naar Rome

Zo ein Tag zo wunderschön wie Heute

Je hebt van die dagen dat alles goed gaat. Lekker geslapen, goed ontbijt, prachtig zonnig weer, goede benen en een mooie tocht met veel te zien en geen verassingen. Nou zo'n dag was het vandaag dus niet!

Niet dat ik wil klagen want ik heb ook vandaag genoten van het fietsen en het vrije gevoel van kamperen. Maar vannacht regende het, dus vanochtend alles nat. Tijdens het afbreken nog wat miezer en ik heb mijn bagage maar onder een afdak gesleept.

Daar ook ontbeten en de boel ingepakt. Wel weer super dat ze dat op die camping hadden special voor de kampeerders met tent. Onderweg toch weer vaak hoog water en geen doorgang. Staat natuurlijk pas te laat aangegeven of helemaal niet. Maar als je het fietspad dan over honderden meters blank ziet staan kun je weer omdraaien. Hoe zit het nu eigenlijk met die Duitse gründlichkeit?

Na een paar keer dit te hebben meegemaakt maar zoveel mogelijk andere wegen gezocht die niet direct langs het water liepen. Maar daar rijd je dan vaak op een drukkere autoweg met weinig uitzicht. Maar soms kom je er toch weer bij de rivier uit. Ook mag je vaak mag niet met je fiets de autoweg op en dan zoek je het zelf maar verder uit.

Plotseling lag er een laag modder op het fietspad. Van die gladde smurrie en ik moest moeite doen om niet onderuit gegaan met de fiets zo glad was het. Nadat ik er door was zat alles onder de modder; banden, tassen, remmen etc. Geen Spaanse klei maar dunne plakkerige modder. Alles maar een beetje met een stokje eraf gesmeerd en weer verder. Er lag wel over 10 meter modder op de stoep door dat ik de fiets steeds een beetje vooruit duwde met schoonmaken. Dat kan er nog wel bij bij de rest van de rotzooi die overal achter gelaten was door de rivier. Vervolgens dacht ik ; ik spuit de boel even af bij een garagebedrijf en gooi een eurootjes in de machine. Komt daar een miezerig straaltje met sop uit. Blijkbaar om de boel in de sop te zetten. Nu had ik modder met sop. Mijn euro muntjes waren op dus de echte hoge drukspiegel kon ik niet gebruiken. Dan maar verder en we poetsen het spul wel als ik een rustdag neem.

Langs de Moezel lag het fietspad gelukkig op dezelfde hoogte als de weg en had ik geen problemen meer. Wel stevige tegenwind. Tja dan mis je toch je fietsmaatje. Ik heb ondertussen elastieken benen. Van die slappe elastiek waar geen kracht meer in zit. Morgen maar een tandje minder.

Ik heb wel genoten van de mooie uitzichten langs de Rijn en Moezel. Mooie dorpen en kastelen en vooral ondergelopen landschappen. Tenslotte kom ik aan op de geplande camping is de helft gesloten door ontruiming ivm hoog water. Geen douches! Tja dan toch maar even verder zoeken. Even de brug over steken en 2 km verder is een camping met douche. Totaal 107 km gefietst en ik zit in een dorp aan de ander kant van Nehrer.

Nu zit ik dan lekker in het zonnetje , heb gedoucht, tentje staat en is weer droog en ik zit aan de chips met bier. Zo komt toch alles weer goed!

Reacties

Reacties

inge en johan

Zie je de titel in de email en weet je al : DAS NIE GOE. Had wel even verwacht dat je stoep netjes had opgeruimd. NEVER A DULL MOMENT zoals de Fransen zeggen. Houd je haak man. Dagje rust mag echt wel hoor. Het is gen aangenomen werk :)

José

Je kunt juist heel erg van geluk spreken! Dat water wat allemaal langs de rivier op de fietspaden ligt is er gekomen door hele erge hoosbuien met onweer enzo. Daar wil je echt niet inzitten! En die dagen dat jij daar aan het fietsen bent vliegen de hoosbuien daar door het gebied. Wij kunnen dat volgen met buienradar. Jij hebt die steeds kunnen vermijden. Erg veel geluk gehad zou ik zeggen! Hoop dat het nu beter wordt. Maar niet meer langs de rivieren fietsen dan!!! Veel plezier!

theo van zeeland

Arme Gé, ik dacht al dat ik een moeilijk leven had, maar als je ziet dat bij jou haast alles misgaat, dan zou ik haast de moed laten zakken. Gelukkig zijn wij een optimistische familie, want zoals José schrijft...Het kan altijd nog erger...
Veel sterkte en ik lees je verhalen met plezier!

Piet

Het is of ik er zelf bij ben soms zit het mee en soms zit het tegen. Ook de tent in de regen hadden we al geoefend. Ik ben het met Joe eens dat je met het weer nog aardig mazzel hebt want ik heb wel aan je gedacht als het weer bericht zag. He Gé hou vol en nog veel plezier,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!